Blog
25-09-2019

Cand gratisul este valoros in afaceri

Internetul abunda in oferte gratis pentru a atrage cumparatorii spre produsele sau serviciile unei firme. Strategiile traditionale de marketing au folosit intotdeauna, pentru a atrage clientii, reduceri de preturi, oferte care cuprindeau un produs gratis la cumparaturi de o anumita valoare, obiecte personalizate facute cadou clientilor fideli sau diverse alte avantaje oferite cumparatorilor sau partenerilor.

In aceasta epoca a internetului, accesul gratuit la filme, videoclipuri, carti sau diverse informatii care circula pe internet este un instrument extraordinar de eficient pentru cei orientati spre castig pe internet si care fac bani din traficul generat de materialele postate, asadar si de publicitatea care insotesc postarile. Accesul gratuit pe internet la diverse site-uri, materiale informative si educationale, servicii etc. se va extinde tot mai mult, afacerile care traiesc din comercializarea in spatiul virtual a unor creatii sau servicii se vor reorienta spre castigul de publicitate, deoarece concurenta sau asteptarile publicului vor impinge spre accesul gratuit din ce in ce mai mult.

Piratarea ii convinge pe cei care creeaza opere de succes sa ofere acces gratis

Se intrezaresc deja zorii unei epoci in care succesul unei opere de creatie rezulta din cat de mult este accesata online, uneori chiar daca este piratata. Insa, deocamdata, legile drepturilor de autor sunt foarte dure in unele tari occidentale, cu sanctiuni costisitoare pentru cine descarca ilegal, prin intermediul internetului, filme, piese muzicale, imagini, carti s.a.m.d.

Pe de alta parte, producatorii de creatii sau detinatorii drepturilor de autor a unor opere de succes incep sa inteleaga ca internetul este calea de a atrage interesul spre un produs, iar castigurile pot fi obtinute prin publicitate, evenimentele isi asigura publicul datorita succesului din mediul virtual si chiar vanzarile de albume, carti si alte produse de creatie pot fi mult mai mari daca exista deja un succes pe internet. Iar faptul ca utilizatorii de internet acceseaza in mod gratuit copiile unor opere de succes face ca bulgarele succesului sa creasca daca informatia se propaga tot mai mult si este impartasita de cat mai multe persoane din lumea intreaga.

Ce gratuitati oferite de o firma pot aduce beneficii afacerii?

Sponsorizarile sau campaniile de responsabilitate sociala a companiilor sunt gesturi de a oferi ceva in mod gratuit unei cauze, unui scop cultural sau de binefacere, chiar si unei persoane fizice, iar beneficiile vor ramane timp lung mai ales in ceea ce priveste imaginea firmei care a oferit sprijinul financiar. De obicei, oferirea suportului financiar prin sponsorizari sau campanii de responsabilitate sociala sunt reflectate in mass-media sau pe internet, fiind o forma foarte buna de publicitate si de promovarea cu impact a unei firmei.

”Daruind vei dobandi” ar trebui sa se numeasca un capitol important in orice strategie de marketing al unei afaceri. La lansarea unei marci sau a unui produs, companiile care au un departament de marketing fac cheltuieli destul de consistente pentru promovare, inclusiv prin oferirea de mostre sau chiar de produse promotionale gratuite pentru a convinge clientii ca merita sa cumpere produsul lansat.

De asemenea, vanzatorii unor produse sau servicii stiu ca, oferind gratuit un produs pe langa alte cateva cumparate sau o perioada de gratuitate pentru un abonament la un serviciu, firma va castiga in timp prin crearea sentimentului de multumire a clientilor, oferind diverse avantaje.

Pastrarea atentiei clientilor pe un produs sau pentru o marca depinde si de mentinerea legaturii cu acestia prin intermediul internetului, dar si prin oferirea de obiecte promotionale, care sa le fie utile si sa le aminteasca sa aleaga si in viitor produsele sau serviciile unei anumite firme.