Blog
26-02-2018

Cat este de rentabila cumpararea unei masini second hand din Germania?

Eliminarea taxei pentru prima inmatriculare a unei masini – taxa de mediu – a generat un val de importuri de masini din tarile occidentale, mai ales din Germania.

 

In plus, multi români au preconceptia ca masinile germanilor sunt mai bine ingrijite, intretinute la zi, iar germanii sunt vanzatori seriosi, care comunica toate problemele masinii viitorului cumparator. In general, asa este, un targ rentabil si corect se poate face direct cu proprietarii masinilor, dar este posibil ca o intelegere mai sigura si practica sa fie facuta de cumparatorul din Romania cu firmele care fac afaceri cu masini la mana a doua (Händler).

 

Cautarea unei masini la mana a doua in Germania

 

Majoritatea celor interesati sa cumpere o masina la mana a doua din Germania urmaresc sa plateasca putin pentru o masina buna. Pentru a face o afacere buna, cumparatorul ar trebui sa se informeze in primul rand asupra unor criterii tehnice (motorizare, consum, eventuale viitoare probleme, costuri etc.). De exemplu, cine doreste sa cumpere un Volkswagen Sharan ar trebui sa ia in considerare si modelul Seat Alhambra, cele doua marci avand multe elemente asemanatoare, chiar identice, in plus avantajul Seat-ului si al pieselor auto pentru Seat ar fi preturile.

 

Pe langa multiplele detalii tehnice de care trebuie tinut cont la cautarea unei masini second hand din Germania, anunturile de vanzare contin majoritatea mentiunea valabilitatii TUV (care se refera la inspectia tehnica). Daca TUV este valabil, masina poate fi condusa pana in tara, cu mentiunea ca este necesara procurarea unor numere provizorii valabile in exteriorul Germaniei.

 

Daca TUV nu este valabil sau termenul de valabilitate urmeaza sa expire la o data apropiata, cumparatorul poate negocia pretul masinii, in unele cazuri poate chiar sa obtina o reducere de pret considerabila, deoarece obtinerea unui nou TUV poate fi nerentabila pentru proprietarul masinii, iar pastrarea masinii nefunctionale intr-un spatiu public poate fi sanctionata cu amenzi mari in Germania.

 

Masinile care sunt vandute doar pentru export de catre nemti necesita mare atentie, deoarece au probleme pe care vanzatorul nu mai este interesat sa le remedieze din cauza unor costuri prea mari (de exemplu rugina si costuri mari de tinichigerie, probleme cu motorul etc.).

 

Costurile cumpararii unei masini din Germania

 

Cei care nu cunosc limba germana, inainte de a porni la drum pentru a cumpara o masina din Germania, ar trebui sa gaseasca o persoana care sa le asigure traducerea in discutia cu vanzatorul, dar si pentru comunicare clara cu oficialitatile germane – daca este necesara obtinerea numerelor provizorii sau a altor demersuri oficiale.

 

Costurile de drum – combustibil si vignete pentru tarile de tranzit (Germania nu percepe inca taxa pentru vigneta) – pot porni de la 150 euro pentru masina cu care merge cumparatorul in Germania (dus-intors). Masina cumparata din Germania are nevoie de combustibil si taxe de drum, insemnand minim 70-80 euro.

 

Pentru a putea circula cu masina cumparata din Germania pana in Romania este nevoie de numere provizorii (rosii – valabile 14 zile) si asigurare, ceea ce implica inca aproximativ 150 euro. Deja costurile se apropie de 400 euro, asa incat apare posibilitatea aducerii masinii cumparate pe platforma, care are avantajul ca masina ajunge in siguranta acasa, fara surpriza de a se strica pe drum, cumparatorul necunoscand masina si eventualele probleme ale acesteia.

 

Asadar, luand in considerare toate eventualele probleme si costuri, cumparatorul ar trebui sa faca un studiu al pietei romanesti inainte de a porni la drum spre Germania pentru a cumpara o masina, pe piata din Romania fiind multe masini aduse din Germania, iar cele neinmatriculate avand chiar preturi comparabile cu valoarea la care se ajunge daca masina este cumparata direct din Germania.