12-03-2019

Transformarea clientilor in parteneri pentru promovarea firmei

Noile tehnologii si mai ales accesul larg la acestea a utilizatorilor de la varste fragede pana la unele destul de inaintate, din regiuni in care altadata oamenii erau destul de izolati de restul lumii si mai ales din categorii sociale diferite fac ca strategiile de marketing ale companiilor sa isi schimbe foarte mult orientarea spre mediul online, dar si spre utilizatorii de telefoane inteligente.

Exista inca diferente intre pietele virtuale din Occident si cele din România, printre cele mai semnificative fiind increderea consumatorilor in platile directe pe internet si costurile de transport, care la noi inca sunt de cele mai multe ori platite de client. Totusi, evolutia achizitiilor pe internet cunoaste o crestere de la an la an, iar la aceasta cale de cumparaturi se mai adauga si implicarea telefonului mobil, mai ales a aplicatiilor utile pentru a face cele mai bune alegeri sau pentru fidelizarea clientilor.

Cadouri pentru puncte acumulate sau pentru clienti fideli

Pe langa reduceri de preturi, anuntate direct in magazin sau prin mesaje si e-mailuri adresate direct clientilor, firmele – chiar si cele mai mici – pot atrage si pastra aproape clientii oferindu-le posibilitatea de a castiga cadouri, in produse comercializate de firma respectiva, cupoane pentru servicii sau obiecte personalizate. Companiile care-si permit o investitie in carduri de fidelitate ofera clientilor si oportunitatea de a acumula puncte si folosind astfel de obiecte, insa multa lume are deja un cont de utilizator la un magazin virtual preferat sau pe aplicatia unui magazin la care face cumparaturi in mod frecvent.

Programele de afiliere

Pe langa cardurile de fidelitate cu care clientii pot aduna puncte, multe firme care au magazine virtuale propun clientilor care ii frecventeaza si care le cunosc produsele diverse metode de afiliere. Intr-adevar, aceste cai de a aduna beneficii sunt adresate clientilor sau colaboratorilor cu un nivel de cunostinte de internet mai avansat si care au deja sau intentioneaza sa construiasca in jur o comunitate mare de persoane cu puncte de interes comune.

Astfel, cei care gestioneaza un grup pe o retea sociala, un blog/ vlog de succes, un site concentrat pe o anumita nisa de interese (moda, ciclism, carti, filme etc.), un cont/ pagina cu multi urmaritori sau prieteni pot castiga de la firmele care propun programe de afiliere distribuind linkuri cu produse sau servicii sau postand imagini, articole sau chiar materiale video despre o anumita marca. Incepe deci sa ia avant si la noi un tip de marketing bazat pe influenta unor personalitati asupra celor care le urmaresc activitatea – influencer marketing. Din pacate, firmele românesti par a fi mai lente in oferta pe care o pot prelua influencerii pentru a putea face promovare de produse, existand deocamdata putine programe care au un asemenea caracter. Influencerii – celebritati sau doar persoane care posteaza chestii interesante in mod constant pe retele sociale si tin aproape multi urmaritori – pot promova cu mare succes produse sau servicii, recomandarile directe fiind cele mai credibile in aceasta epoca in care oricine poate avea o parere, in urma unei experiente placute sau dimpotriva